Bellen met MS Teams!

Microsoft Teams in combinatie met Managed Voice

Microsoft Teams is een platform waar men kan chatten, vergaderen, content delen, samenwerken aan bestanden en werken met alle beschikbare apps. Steeds vaker krijgen we de vraag of het mogelijk is om Microsoft Teams te koppelen met onze hosted telefonie oplossing "Managed Voice", zodat men ook via Teams met het zakelijke nummer kan bellen en bereikbaar is. VoiceTronics biedt een naadloze koppeling waardoor de integratie van Microsoft Teams met onze eigen Managed Voice oplossing mogelijk is.

Bellen met Teams Client (Windows & Mac)

In de Teams client zie je aan de linkerkant een ribbon met mogelijkheden zoals de activiteitenfeed, chat, ‘Teams’ waar je eenvoudig documenten en bestanden kunt delen en verschillende kanalen kunt creëren. Via de knop ‘Oproepen’ kan er zowel intern als extern gebeld worden. Je beschikt dan over een kiezer waarmee je net als een vast VoIP toestel een nummer kan intoetsen.

Door middel van een koppeling tussen de telefooncentrale en Teams is het mogelijk om de functionaliteiten van Teams te integreren met de functionaliteiten van de telefooncentrale en daarmee dus het belplan. Zo kun je gebruik blijven maken van functionaliteit als bijvoorbeeld openingstijden, wachtrijen, keuzemenu‘s, etc. Zo ben je bereikbaar via de Teams Client op je computer, de Teams App op je smartphone of via een Teams geschikt vast telefoontoestel. Alle apparaten kunnen gelijktijdig gebruikt worden om te bellen of gebeld worden.

Waarom een combinatie met Managed Voice van VoiceTronics?

Het grote voordeel van VoiceTronics Teams is dat er geen compromissen zijn in functionaliteit. Bedrijven kunnen als voorheen gebruik blijven maken van het bestaande nummerplan met verkorte doorkiesnummers. Losse telefoontoestellen zijn overbodig geworden. VoiceTronics Teams integreert namelijk vast en mobiel waardoor de gebruiker rechtstreeks met het hoofdtelefoonnummer vanuit de Microsoft Teams app kan bellen en gebeld worden. Ook wanneer een Microsoft Teams gebruiker even niet beschikbaar is kan het gesprek worden doorgeschakeld naar de receptioniste, groep, doorkiesnummer of extern nummer.

Bellen met Smartphone App / Client

Elke Teams gebruiker kan de Teams App downloaden uit de Playstore of Appstore. Na het inloggen met het Office account zijn de functionaliteiten nagenoeg hetzelfde als de Teams Client.

Elke gebruiker krijgt een intern nummer eventueel aangevuld met een rechtstreeks nummer. Het interne nummer wordt gekoppeld aan het Teams account en zo kan er nauwkeurig bepaald worden wanneer een gesprek naar een Teams medewerker gerouteerd dient te worden. Ook gebruikers die niet over een Teams licentie beschikken maar wel gebruikmaken van dezelfde telefooncentrale kunnen op die manier bereikbaar zijn voor Teams gebruikers. Daarnaast kun je eenvoudig schakelaars bedienen door te bellen naar het nummer van de schakelaar.

Bellen met Microsoft Teams

De producten van VoiceTronics zijn gecertificeerd voor MS Teams. Hierdoor zijn wij in staat om uw MS Teams omgeving te verrijken met een gesprekskanaal, waardoor u kunt bellen en gebeld worden via MS Teams!. Daarnaast is MS Teams recentelijk uitgebreid met extra telefoniefunctionaliteit waardoor MS Teams als telefonie oplossing kan worden ingezet voor een MKB onderneming zonder complexe wensen.

Interesse?

Wij beseffen dat we hiermee een uniek product hebben voor onze klanten die graag een hybride oplossing willen hebben tussen Teams en Managed Voice. Bent u één van deze klanten en wilt u graag ervaren of dit van toegevoegde waarde is voor uw organisatie, neem dan contact met ons op!